Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Sections

COVID19: Diensten voor de burgers

Het gemeentebestuur blijft open op de gebruikelijke openingsuren, maar werkt enkel op afspraak.
  • Om de voorzorgsmaatregelen van de federale regering na te leven, ontvangen de diensten van het gemeentebestuur van Etterbeek het publiek enkel op afspraak. Ter herinnering, het is verplicht om een mondmasker te dragen in openbare gebouwen. Je kan de praktische regeling van de afspraken bekijken door de dienst van jouw keuze te selecteren in onderstaande lijst.
  • Voor veel attesten en administratieve documenten kan je terecht op het e-loket . Als je meer informatie wil, dan kan je onze diensten bereiken op het nummer 02 627 21 11 of via e-mail naar info@etterbeek.be.

Bevolking

De dienst Bevolking werkt enkel op afspraak van maandag tot en met vrijdag van 8 uur tot 12.45 uur en van 14 uur tot 15.45 uur. Je kan een online afspraak  maken of telefonisch op het nummer 02 627 21 11.

 

De dinsdagavondopeningen (16 uur – 18.30 uur) hernemen op 1 september op afspraak (online) enkel voor de volgende administratieve stappen:

 

Wij willen benadrukken dat het elektronische loket en de online administratieve stappen de voorkeur krijgen om de verplaatsingen van de bezoekers naar het gemeentehuis te beperken. Deze administratieve stappen zijn enkel mogelijk via ons elektronische loket of via e-mail naar bevolking@etterbeek.be:

  • Uitreiking van een uittreksel uit het bevolkingsregister
  • Uitreiking van een uittreksel uit het strafregister
  • Aangifte van een adreswijziging
  • Overdracht van buitenlandse akten die moeten worden ingevoerd in het rijksregister
  • Aanvragen van pin/pukcodes

Burgerlijke stand

De dienst Burgerlijke Stand ontvangt u enkel op afspraak van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 12.45 uur en van 14.00 uur tot 15.45 uur voor de volgende administratieve stappen in verband met:

 

Om de verplaatsingen van bezoekers naar het gemeentehuis te beperken, kunnen akten van de burgerlijke stand enkel worden aangevraagd via ons elektronisch loket of via e-mail: burgerlijkestand@etterbeek.be.

 

  • Er kunnen tijdelijk geen geboortes worden aangegeven in het gemeentehuis. Het spreekuur voor de geboorteaangiftes op de materniteit van de Sint-Michielssite van de Europaziekenhuizen wort behouden op maandag en donderdag van 9.30 uur tot 12.30 uur zonder afspraak.
     
  • Sinds 29 juli 2020 mogen burgerlijke huwelijken in het gemeentehuis plaatsvinden, maar gezien de capaciteit van de trouwzaal zijn maximaal 42 personen toegelaten (met inbegrip van de echtgenoten). Bovendien moet de sociale afstand van 1,50 meter tussen elke persoon worden gerespecteerd en is het verplicht om een mondmasker te dragen tijdens de plechtigheid (behalve voor kinderen jonger dan 12 jaar). Meer informatie: huwelijken@etterbeek.be – 02 627 24 70
  • Sinds 29 juli 2020 mogen de uitvaartplechtigheden plaatsvinden in aanwezigheid van maximaal 100 personen. Bovendien moet de sociale afstand van 1,50 meter tussen elke persoon worden gerespecteerd en is het verplicht om een mondmasker te dragen tijdens de plechtigheid (behalve voor kinderen jonger dan 12 jaar). Het lichaam van de overledene mag niet worden opgebaard. Meer informatie: burgerlijkestand@etterbeek.be – 02 627 24 63
  • Voor inlichtingen over alle zaken in verband met de dienst Burgerlijke Stand kan je een e-mail sturen naar burgerlijkestand@etterbeek.be. Je moet steeds een recto-versokopie bijvoegen van de personen op wie de vraag betrekking heeft.

Vreemdelingen

De dienst Vreemdelingen werkt enkel op afspraak van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 12.45 uur en van 14 uur tot 15.45 uur.

 

Je kan een afspraak maken via de website of telefonisch op het nummer 02 627 21 11 voor de volgende administratieve stappen:

 

Je moet een afspraak maken via mail (vreemdelingen@etterbeek.be) voor de volgende administratieve stappen:

 

De dinsdagavondopeningen (16 uur – 18.30 uur) hernemen op 1 september enkel op afspraak voor: Ophaling kaarten A, B, H, E, F 

 

  • Aanvraag voor inschrijving van nieuwkomers
  • Aanvraag voor vernieuwing van kaarten A en H
  • Aanvraag van attest van immatriculatie (oranje kaart) voor asielzoekers
  • Aanvraag statuutwijziging
  • Aangifte van aankomst voor toeristisch verblijf van maximaal 3 maanden
  • Dossier aanvullen
  • Aangifte van adreswijziging
  • Aangifte van vertrek naar het buitenland (model 8)
  • Referentieadres
  • Update van de chip of de certificaten van de verblijfskaart
  • Verlenging van bijlage 12 (aangifte van diefstal of verlies)
  • Aanvragen van kaarten na verlies of diefstal
  • Aanvragen en ophalen van pin/pukcodes
  • Aanvragen uittreksel uit het bevolkingsregister (gezinssamenstelling, attest van woonplaats, enzovoort)
  • Overschrijving van buitenlandse akten in het Rijksregister
  • Aanvragen va kaarten E+, F+, C en D (bijlagen 22 en 16)

 

Alle documenten die je bij je mail voegt moeten in pdf-formaat zijn.

 

Document acties

gearchiveerd onder: ,

Vorige maand augustus 2020 Volgende maand

augustus
MaDiWoDoVrZaZo
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Leven te Etterbeek - Officieel gemeentelijk maandblad

test