Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Sections

Zich inschrijven als kandidaat-huurder

Voor een woning

Om zich in te schrijven als kandidaat-huurder dient u langs te gaan bij het loket en er het aanvraagformulier voor een huurwoning in te vullen. Zorg ervoor dat u de volgende documenten bij zich heeft:

  • fotokopie voor- en achterkant identiteitskaart of paspoort ;
  • attest van gezinssamenstelling (uitgereikt door gemeentebestuur) ;
  • laatste aanslagbiljet ; 
  • bewijs van inkomen of bestaansmiddelen (zie overzicht in inschrijvingsformulier) ; 
  • bewijzen van betaling van de 6 laatste maanden huur ; 
  • bewijs van eventuele voorrang.

 

Opmerkingen :

  • De aanvraag moet jaarlijks op de verjaardatum van de inschrijving vernieuwd worden. Gebeurt dit niet, dan zal de aanvraag geschrapt worden uit het register van de kandidaat-huurders.
  • Het aantal huurwoningen dat elk jaar vrijkomt, is klein en er zijn veel kandidaat-huurders. Daarom houdt de Regie een wachtlijst bij. Enkel wanneer er huurwoningen vrijkomen kan de Regie ingaan op aanvragen.

 

Toewijzingsreglement van de gemeentelijke huisvestingen - 2015

 

Voor een handelspand op de begane grond

Wanneer u zich bij de Regie van Grondbeleid wilt inschrijven als kandidaat-huurder voor een gelijkvloers handelspand, kom dan langs bij het loket van de Regie en breng de volgende documenten mee:

  • brief met beschrijving van de voorgestelde activiteit
  • statuten van de onderneming ;
  • financieel plan ;
  • bewijs van toelating tot het beroep ;
  • beschrijving van de werken met kostenraming ;
  • bewijs van goed gedrag en zeden voor de gerant van de onderneming ;
  • bankattest, bewijs van solvabiliteit.

 

Kandidaat-huurders van een gelijkvloers handelspand hoeven geen inschrijvingsformulier in te vullen.

Document acties

Vorige maand december 2018 Volgende maand

december
MaDiWoDoVrZaZo
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Leven te Etterbeek - Officieel gemeentelijk maandblad

test