Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Sections

Etterbeek trekt de kaart van transparantie

Sinds 2006 respecteert de gemeente Etterbeek de ordonnantie betreffende de transparantie van de bezoldigingen en voordelen van de Brusselse openbare mandatarissen. In 2017 behaalde ze zelfs de eerste plaats in het kader van een transparantieonderzoek dat in de negentien Brusselse gemeenten gevoerd werd door een consortium van journalisten en het burgerplatform Transparencia.

 

Vandaag wil Etterbeek nog een stap verder gaan en u een virtuele transparantiebibliotheek aanbieden. Hieronder vindt u een aantal documenten die per thema gerangschikt zijn en die u zullen helpen om de werking van uw gemeente beter te begrijpen. De bibliotheek zal regelmatig geüpdatet worden.

 

Ook alle documenten van de openbare zittingen van de gemeenteraad (agenda’s, verslagen en beraadslagingen) kunt u hier raadplegen.

Algemeen verslag

Dat verslag omvat onder andere:

  • een gedetailleerd overzicht van de bezoldigingen, de voordelen van alle aard en alle representatiekosten die aan haar openbare mandatarissen toegekend zijn;
  • een lijst met alle reizen waaraan iedere openbare mandataris in het kader van de uitoefening van zijn functies heeft deelgenomen;
  • een inventaris van alle overheidsopdrachten die de gemeente toegewezen heeft, met per opdracht vermelding van de begunstigden en de vastgelegde bedragen, ongeacht of de opdracht met of zonder bevoegdheidsdelegatie toegewezen is.

Jaarverslag 2019     Jaarverslag 2018     Jaarverslag 2017      Rapport annuel 2016 

 

Mandaten

 

Openbare gebouwen

Lijst van de leden van de kabinetten van de burgemeester en de schepenen

Kabinet van burgemeester Vincent De Wolf (Liste du Bourgmestre):

  • David Dubois (kabinetschef)
  • Charlotte Heldenbergh (adjunct-kabinetschef/halftijds)
  • Marie-Rose Geuten (adjunct-kabinetschef/halftijds)
  • Malina Phandha (secretaresse)
  • Kassy Grapin (administratief medewerkster)
  • Léna Jossart (administratief medewerkster)
  • Errol Coussement (chauffeur)
Het kader voor het kabinet van de burgemeester maakt het voorwerp uit van een beraadslaging van de gemeenteraad van 29 januari 2001. Het bovenstaande aantal betrekkingen komt overeen met dat kader.

Kabinet van schepen Rik Jellema (Ecolo-Groen):

  • Ann-Sophie Symons (secretaresse)

Kabinet van schepen Patrick Lenaers (Liste du Bourgmestre):

  • Cathy Ansiaux (secretaresse)

Kabinet van schepen Françoise De Halleux (Ecolo-Groen):

  • Carole Geerinckx (secretaresse)

Kabinet van schepen Frank Van Bockstal (Liste du Bourgmestre):

  • Anna Pedrosa (secretaresse)

Kabinet van schepen Aziz Es (Liste du Bourgmestre):

  • Margaux Etienne (secretaresse)

Kabinet van schepen Karim Skeikh Hassan (Ecolo-Groen):

  • Géraldine Pegoff (secretaresse)

Kabinet van schepen Colette Njomgang-Fonkeu (PS-Sp.a):

  • Martine Forstneric (secretaresse)

Kabinet van schepen Maryam Matin Far (Liste du Bourgmestre)

 

In overeenstemming met de beraadslaging van de gemeenteraad van 17 december 2018 gaat het over een administratieve hulp te kiezen uit het personeel. De aanstelling van die administratieve hulp moet het voorwerp uitmaken van een beslissing van het college van burgemeester en schepenen. Zij krijgen een premie in overeenstemming met de beraadslaging van de gemeenteraad van 26 januari 2009.

 

Beleidsmedewerkers

Liste du Bourgmestre:

  • Karima Fachqoul (voltijds)
  • Fabrice Ndikumana (voltijds)

Ecolo-Groen:

  • Sirine Bassalah (4/5)
  • Cloé Devalckeneer (haltijds)

PS-Sp.a:

  • Ilham Al Majdoub (halftijds)

 

Het kader waarin het aantal beleidsmedewerkers is vastgelegd heeft het voorwerp uitgemaakt van beraadslagingen van de gemeenteraad van 17 december 2018 en 5 december 2019.

 

Document acties

Vorige maand februari 2021 Volgende maand

februari
MaDiWoDoVrZaZo
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Leven te Etterbeek - Officieel gemeentelijk maandblad

test